ویرایش

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای ۹۸ واحد دانشگاهی (در قالب ۶۴ پردیس دانشگاهی و ۳۴ دانشکده) می‌باشد. دانشگاه فرهنگیان از بزرگترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های ایران است و حسین خنیفر به عنوان اولین رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست این دانشگاه مأموریت محور و استراتژیک را به عهده دارد.

این دانشگاه به مدت دو سال یعنی ۹۱-۹۲ و ۹۳-۹۴ شروع به پذیرش دانشجو بورسیه کرده است.

شیوه گزینش این دانشگاه نیمه متمرکز و به طور مفصل در دفترچه های شماره ۱ و ۲ آزمون سراسری ذکر شده است که مهمترین شرط های آن، داشتن تعهد عملی به قانون اساسی، نداشتن سوء پییشینه، توانایی انجام حرفه مقدس معلمی، سلامت کامل بدنی و روحی و سایر موارد است.

دانشجویان پس از کسب نمره لازم به مصاحبه فراخوانده می شوند و در صورت قبولی دانشجو می شوند و پردیس های خواهران و برادران جداست.

اما کسانی که با شرط تعهد خدمت پذیرفته می شوند، باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و پس از دادن تعهد محضری مبنی بر این که بیش از دو برابر زمان تحصیل را به خدمت به آموزش و پرورش اختصاص خواهند داد، وارد مرحله استخدامی رسمی می شوند که خود شرح بسیار دارد و در صورتی که عزیزی در مصاحبه پذیرفته شد، این قسمت را شرح می دهم.

رشته های دانشگاه فرهنگیان

رشته های این دانشگاه نوبنیاد، شامل دروس تخصصی دبیرستان و علوم تربیتی است.

برای رشته ریاضی : دبیری ریاضی و فیزیک، دبیری فنی انواع رشته های مهندسی

برای تجربی : شیمی و زیست

برای انسانی : الهیات و معارف، زبان عربی، جغرافیا و سایر رشته هایی است که حال حضور ذهن ندارم.

برای زبان های خارجی : دبیری زبان انگلیسی

در ضمن رشته های دبیری تربیت بدنی و علوم تربیتی (شاخه آموزش ابتدائی یا همان آموزگاری) به صورت شناور در هر سه گروه خواهد بود.

اهداف، وظایف و اختیارات دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان :

دانشگاه فرهنگیان تأمین و تربیت معلمان، مدیران، کارکنان کارآمد مورد نیاز در طراز جمهوری اسلامی، توانمند سازی و ارتقای شایستگی های تخصصی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر پرورش نیروهایی متقی، کارآفرین، خلاق در تولید علم و … را بر عهده دارد. همچنین ایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت معلم کشور و اصلاح و ارتقای روش ها و برنامه های آموزشی و پژوهشی تربیت معلم، توسعه زمینه پژوهندگی و تقویت روحیه پژوهشی و گسترش دانش، بینش و مهارت های منابع انسانی از جمله مهمترین اهداف این دانشگاه استراتژیک عنوان شده است.

مطابق اساسنامه مصوب دانشگاه، تعلیم و تربیت دانشجو معلمان، مدیران و کارشناسانی با شایستگی های اخلاقی، اعتقادی، انقلابی، تخصصی و حرفه ای و مسلط برشیوه های تربیت اسلامی، ارتقای توانمندی های دانشجومعلمان به منظور ایجاد مهارت تدریس چند رشته ای، همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی دارای فعالیت های مرتبط، انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی و تولید دانش مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از جمله مهمترین وظایف و اختیارات این دانشگاه بیان شده است.

شرایط اختصاصی ثبت نام در دانشگاه تربیت معلم و دبیری دانشگاه فرهنگیان

• داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام قدیم و دیپلم نظام جدید

• کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط در آزمون سراسری

• نداشتن تعهد خدمت و یا رابطه استخدامی یا به نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی،در آغاز تحصیل

• دارا بودن حداکثر ۲۴ سال تمام ،ضمن اینکه انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر به هیچ وجه به سقف سنی افزوده نمی شود.*همواره برای بررسی این مورد باید آخرین نسخه دفترچه انتخاب رشته کنکور را مشاهده کزد.

– تاثیر ۵۰ درصد نمره کتبی خرداد ماه

– تاثیر ۱۵ درصد کنکور

– تاثیر ۱۰ درصد آزمون اختصاصی

– تاثیر  ۲۵ درصد مصاحبه و گزینش

–  شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد

مراحل قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اولین قدم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان، تکمیل فرم ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی می باشد که به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان ضمن مراجعه به این سایت می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام را مورد مطالعه قرار داده و در صورت داشتن شرایط لازم برای این دانشگاه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

پس از زمان برگزاری کنکور سراسری، کارنامه ای حاوی رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان منتشر می شود. متقاضیانی که بر اساس این کارنامه مجاز به انتخاب رشته شدند، می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

چینش انتخاب های داوطلب در این مرحله به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می شود. از این رو متقاضیان واجد شرایط پس از بررسی لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان، ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته می توانند فرم اینترنتی انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند.

دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه های متمرکز با شرایط خاص بوده و پذیرش در آن منوط به شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه است سازمان سنجش پس از مرحله انتخاب رشته، از متقاضیان واجد شرایط به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می کند و لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه فرهنگیان را در سایت خود منتشر می کند. دعوت شدگان لازم است طبق برنامه زمانی سازمان سنجش به هسته های گزینش تعیین شده مراجعه کنند و مرحله مصاحبه را پشت سر بگذارند.

مهم ترین مرحله پذیرش دانشگاه فرهنگیان مصاحبه این دانشگاه است که توسط هسته های گزینش تعیین شده در هر استان انجام می شود. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بیشتر شامل سوالات علمی، عقیدتی و سیاسی، بررسی و معاینه سلامت جسم، روان و انگیزه داوطلب از تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان است.

با اتمام فرآیند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

 

 

امتیازات و مزایای ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

* ماهانه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق یا کمک هزینه تحصیلی می دهند که سالانه کمی به آن اضافه می شود. البته این مبلغ همش داخل جیب دانشجو نمی رود و افرادی که از خوابگاه استفاده می کنند حدود ۴۵ درصد و اگر از خوابگاه استفاده نکنند حدود ۲۵ درصد این مبلغ از حقوقشان کسر می شود. ضمنا دقت کنید که پردیس فرهنگیان با پردیس خودگردان (بین الملل) فرق دارد هر چند هر دو اول اسم شان پردیس هست. شما در حین تحصیل در پردیس فرهنگیان شهریه پرداخت نمی کنید اما برای تحصیل در پردیس خودگردان باید شهریه پرداخت کنید.

* آقایان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیازی به رفتن به خدمت سربازی ندارند.

* شما در آینده به عنوان معلم آموزش و پرورش استخدام می شوید و دغدغه بیکاری ندارید. البته آخر ۴ سال باید یک آزمون جامع بدهید که بیشتر صرفا حالت تعیین کیفیت دارد و اکثر دانشجوها راحت قبول می شوند.

* دوره ۴ ساله دانشجویی شما جزو سوابق کاریتان به حساب می آید و در این ۴ سال استخدام قراردادی هستید. بعد از ۴ سال به صورت رسمی به عنوان معلم استخدام آموزش و پرورش می شوید.

* دانشجویان از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می باشند.

آخرین اطلاعیه‌ مربوط به نحوه پذیرش در رشته‌های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سال‌ ۱۴۰۳

بر اساس مصوبه جلسه ۸۷۹ به تاریخ ۱۰۴۲/۰۱/۲۲شورای عالی انقلاب فرهنگی «سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان»، پذیرش برای رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد. لذا متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام در این رشته‌ها هستند، لازم است هم‌زمان با شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
تاکید می‌شود با توجه به اینکه فرایند پذیرش در این رشته‌ها منحصراً هم‌زمان با ثبت نام و برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) انجام خواهد شد، داوطلبان توجه داشته باشند باید در مهلت مقرر در همان سامانۀ ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، ثبت‌نام نمایند.
آزمون برای همه متقاضیان (اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی) در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات

مشاوران و همکاران ذهن زیبا

سهیلا نیازی

گفتار درمان

راضیه محمدی

کاردرمان ذهنی